Fiesta de Carnaval en Ciudad Rodrigo - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Diane Groothuysen - WaarBenJij.nu Fiesta de Carnaval en Ciudad Rodrigo - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Diane Groothuysen - WaarBenJij.nu

Fiesta de Carnaval en Ciudad Rodrigo

Door: dianegroothuysen

Blijf op de hoogte en volg Diane

20 Februari 2012 | Spanje, Salamanca

Hola chicos,
Ik dacht, laat ik voor de verandering eens een keer snel achter elkaar een verslag schrijven. Toevallig heb ik daar vandaag reden toe, aangezien ik afgelopen weekend carnaval heb gevierd in Ciudad Rodrigo! Ondanks ik het heel erg vond dat ik carnaval met mijn lieve vriendinnetjes in nederland zou missen, heb ik echt een heel leuke tijd gehad daar!
We vertrokken om 11 uur in Salamanca, de busreis duurde ongeveer anderhalf uur. Ik was verkleed als een koe, helaas had ik 'vaca', wat dus koe betekent in het Spaans, in de spiegel op mijn wang geschreven. Ik had er niet bij nagedacht dat de rest van de dag dus met vaca in het spiegelbeeld op mijn wang rondliep. We waren met een grote groep met o.a. muizen, supermans, spidermans, camareras, katjes, koeien, schapen en nog meer. Daar aangekomen was er een hele grote kermis, dus daar hebben we wat rondgehangen. Daarna gingen we door de stad lopen. Er was verder in de stad niet veel te doen, wat ik neit har verwacht.. Ik dacht dat er allemaal mensen op straat zouden dansen en dat er een grote optocht was. MAar dat viel tegen.
Om 1 uur gingen we naar de beroemde encierro de toros kijken. Er is dan een parcours met aan het eind de arena waar ook stiergevechten worden gehouden. Verdeeld over het parcours en in de arena staan allemaal mensen, iedereen kan eraan mee doen. Dan worden er op het begin van het parcours stieren los gelaten die achter die mensen aanrennen en ze soms ook omgooien, best gevaarlijk dus. Vooral aan het eind in de arena, waar wij zaten. Daar kwamen dus, als je de bel hoorde, een hele grote groep mensen ineens de arena in gerend, terwijl er al mensen in de arena stonden, en daar achteraan stieren. Er waren een paar mensen echt omgebeukt door de stieren, en volgensmij was er een ook gewond, maar voor de rest viel het mee.
Ik wil zo veel mogelijk de cultuur en tradities van spanje zien, maar ik ben echt compleet tegen de echte stiergevechten. Daar ben ik dus ook niet heen gegaan, een paar vrienden wel. Ik heb neit de behoefte om te zien hoe stieren worden gemarteld en daarna vermoord, en ik wil dat ook niet steunen.
Maar goed, na die encierro zijn we nog wat rond gaan lopen, picknicken en later op de avond begon de fiesta. Een hele grote groep is om half acht terug naar Salamanca gegaan om daar uit te gaan, maar wij waren met ongeveer 8 mensen daar gebleven en ons plan was de dag erna de bus om 7.15 terug te pakken. Achteraf was dat een heel slecht idee voor mij en had ik gerwoon savonds de laatste bus terug naar Salamanca moeten nemen. Op het begin van de avond was het echt super leuk, de straten waren echt overvol mensen en er was overal feest en muziek. Maar na een tijdje was echt ontzettend moe, het was super koud buiten en de kroegen werden zo vol dat je niet meer kon bewegen als je in een was. Ik heb ook de rest van de avond de tijd echt moeten 'killen', wat echt niet leuk was want de tijd gaat echt heel langzaam als je wil dat het voorbij was. Er waren momenten op de avond dat ik weer even tot leven kwam en ik het weer heel leuk was, en andere momenten viel ik gewoon bijna in slaap. Eigenlijk heb ik in een discotheek zelfs geslapen want er waren banken aan de zijkant. Toen het EINDELIJK 7 uur was zijn we terug gegaan naar Salamanca, eni k heb toen we thuis waren tot 7 uur savonds geslapen, daarna was ik even wakker, en heb ik van 9 tot 8 uur sochtends verder geslapen. Ik leef dus weer! Nu ga ik even wat huiswerk maken, wat ook weer nodig is, en dan is het weer avond en fiestatijd!
Nou, ik hoop weer eens snel te schrijven, en laat gerust een reactie achter!
hasta pronto! xxx

• 20 Februari 2012 - 16:15

Chloe:

Dajen hoe tjil dat je nou kan zeggen: ' jesj, jesj.. Ik heb carnaval gevierd in spanje mja'. Jammer dat je zo moe was maar het klinkt verder allemaal heel goed! Ik ben ook een keer in zon spierengevecht ding geweest. Fakking smerig, dat gebouw was mega mooi maar ze waren gewoon het bloed aan het wegspuiten van de vorige stieren.. Ik had ook heel de tijd het gevoel dat ik het kon ruiken ofzo, BLEGH. Carnaval hier was super leuk:) we hebben je gemist though. Slaap lekker bij diaantje, en tot skypes, whatsappie of iets in die richting!
    xxxxxxxxxxxxxx

• 20 Februari 2012 - 17:04

Farzaneh:

Lieve Diane,
    Jij uit Brabant! was je moe tijdens de carnaval???? maar, goed dat je bij hebt kunnen slapen.
    Ik zie op de foto's dat je volop aan het genieten bent. De jonge mannen en vrouwen die ik om je heen zie op de foto's zijn hele kanppe mensen en blijkbaar kunnen jullie het heel goed met elkaar vinden. Ik ben er erg blij om dat het goed gaat met jou, maar mis je heel erg.
    Blijf genieten, maar niet vergeten ook te leren!
    Veel liefs, Farzaneh

• 20 Februari 2012 - 17:10

Suzanne:

IK MIS JE DIANE hahaha maar wat chloe hieronder ook al heeft gezegd, je hebt zowaar carnaval gevierd in Spanje! Leuke fotootjes ook enzo. Succes met je huiswerk en feesten weer vanavond en hoop je snel weer te zien op skype of iets in die richting! xxxxxxxx

• 20 Februari 2012 - 18:30

Tante Petra:

Hoi Diane,

wat een avontuur weer, gelukkig was je als koe verkleed en niet als stier....
    zelf zou ik ook niet naar het stierenvechten gaan kijken dus dat vond ik wel een mooie beslissing van jouw, zo te lezen amuseer je kostelijk en kom je de tijd wel door daar. Geniet maar lekker en ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    En zo als ze hier met carnaval zeggen :
    Alaaf !
    en de groetjes van Rob en Nadieh

• 23 Februari 2012 - 21:40

Tia Elly De Holanda:

ha sjatsie, como estás? Als vaca valt het leven niet mee, dat heb je al gezien he, dus toch maar weer aan de studie?! haha, wat kan jij slapen zeg, dormilona! leuk om je verhalen te lezen, ik snap ook dat het een gedoe is om ze te schrijven, maar je ziet: je hebt fans. En dat doe ik zelden, de reisverslagen van anderen volgen. dus, blijven schrijven he.
    komen je padres al bijna bij je langs? lijkt me heel gezellig. En wij hadden een leuke carnaval, behalve dat ik de laatste dag helemaal ziek werd en lamlendig. Dus ook veel geslapen ... Heerlijk wel hoor, dat carnevallen. En je hebt leuke reisvrienden en vriendinnen aan de fotoos te zien.
    ya hablas bastante espanol? Espero que si, dale, a estudiar mucho, yo voy a hablar castellano contigo cuando vuelvas. Chau linda, hasta la vista, besote de la tia. XX

• 25 Februari 2012 - 17:06

Lisa:

Heee diane!

klinkt super leuk! haha dat jij het volhoud om alleen te partyen! ik wens je nog heeel veel plezier en schrijf vooral veel, want mijn moeder, sofia, camilo en ik vinden het allemaal super leuk om te lezen!

xxx Lisa

No comprendo!

02 Januari 2012

Welkom + introductie
Diane

Hallo lezers, Mijn naam is Diane Groothuysen. Afgelopen zomer ben ik geslaagd voor mijn VWO-diploma. Omdat ik nog niet helemaal weet wat voor opleiding ik wil gaan doen (en omdat ik van reizen houd) heb ik besloten om een tussenjaar te nemen en een taalreis te maken. 8 Januari vertrek ik voor 10 weken naar Salamanca, daarna 10 weken naar Malaga en tot slot nog 4 weken naar Nice. Ik heb op deze bestemmingen vijf dagen in de week ongeveer 5 uur school, en daarbuiten hoop ik leuke dingen te gaan doen in mijn vrije tijd. Ik doe dit allemaal via de organisatie Studytravel. Ik heb er ontzettend veel zin in en ik hoop dat ik op z'n tijd wat leuke verhaaltjes over mijn reis voor jullie kan schrijven (en dat ik aan het eind van mijn reis natuurlijk een beetje Spaans en Frans kan). Alvast bedankt voor het lezen en laat gerust een reactie achter! liefs, Diane

Actief sinds 30 Dec. 2011