Soy vago - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Diane Groothuysen - WaarBenJij.nu Soy vago - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Diane Groothuysen - WaarBenJij.nu

Soy vago

Door: dianegroothuysen

Blijf op de hoogte en volg Diane

15 Februari 2012 | Spanje, Salamanca

'Ik ben lui' is de titel van dit verslag, omdat ik veel te lang niet heb geschreven! Ik ben inmiddels op de helft van mijn tijd in Salamanca, en ik heb het zo leuk gehad dat ik helemaal ben vergeten jullie op de hoogte te houden. Lo siento! Ik zal proberen zo veel mogelijk van de afgelopen 5 weken te vertellen, ondanks ik niet zo goed ben in dingen onthouden.
Ik ga hier iedere week dus 5 dagen naar school. Eerst anderhalf uur grammatica, daarna anderhalf uur conversatie en daarna heb ik nog een extra uur spreken. Per week verschillen de leraren eigenlijk, aangezien er iedere week weer nieuwe leerlingen bij komen dus iedere week de leraren ook anders moeten worden ingedeeld. Ik heb inmiddels al een A1 niveau toets gehad, en had een 8,5!! Ik ben nu bijna halverwege het A2 niveau, en alles gaat eigenlijk heel goed! Kan al heel veel Spaans verstaan en ik onderschat mezelf eigenlijk hoeveel ik het al kan spreken. Iedere maandag schrijf ik me met wat vrienden in voor Ruta de Tapas. Voor 8 euro neemt een leraar de mensen die zich hebben ingeschreven dan mee naar 4 tapas barren, waar we een drankje krijgen en twee tapa. Heel goede prijs dus! Het is een hele leuke manier om alle nieuwe mensen te leren kennen en natuurlijk het Spaanse eten!
Het eten hier is echt heel lekker! Maar dan heb ik het wel over het typsich Spaanse eten, eten dat niet origineel van hier is is niet helemaal geweldig. Het enige niet erg smakelijke eten wat ik hier heb gehad is koeiemaag! een vriend van mij had dat hier perongeluk besteld en ik wilde het een keer geprobeerd hebben. Ik dacht niet nadenken en gewoon eten maar dat had ik beter niet kunnen doen! Maar goed voor de rest heb ik nog alleen maar lekkere dingen gehad!
Verder is iedere maandag in 'The Irish Rover' een beer pong tournament. Er zijn daar heel veel Spaanse en internationale studenten die zich inschrijven voor een beer pong toernooi. Zelf doe ik nooit mee aan het spelletje, maar het feest eromheen is al leuk genoeg!
Het uitgaan hier is echt super leuk en een goede manier om ook met Spanjaarden in contact te komen. Het enige jammere is de status waarin je je de dag erna verkeerd. Maar als je de smaak van balans tussen siesta en fiesta te pakken hebt, dan is het prima uit te houden! Wat ik ook zo leuk vind aan het uitgaan hier is dat de groep steeds groter en internationaler wordt. De meesten zijn Nederlands, maar er zijn ook Engelsen, Italianen, Brazilianen etc included.
Het weer is hier ietsje minder, het is heeeeeel koud en het heeft zelfs gesneeuwd! Ik schaam me wel een beetje als ik hoor dat het in nederland nog 3 keer kouder is en mensen over de grachten kunnen schaatsen. Maar kom op! dit is spanje! Stiekem doe ik alsof het hier goed weer is want tegenover mijn appartement is een zonnebank centrum. Kan ik toch een beetje bijbruinen stiekem.
Klein nadeel is dat ik helaas geboren ben met een gat in mijn hand, ik ben nu dus in het midden van de maand zonder geld beland. Maar dat kwam ook omdat ik kaartjes voor sziget moest kopen, dus het komt niet alleen door mij! En gelukkig heb ik mijn ouders nog! Toch mama en papa? Boodschappen doen valt wel mee met geld. Ze hebben ook een grote vis-sectie. Heb daar laatst met vriendinnen een octopus gekocht en gekookt hahah. Was niet helemaal gelukt.
Een ander nieuwtje is dat ik mijn reis naar Nice heb geannuleerd. Ik merk dat ik nu nog steeds frans door mekaar haal met spaans, en ik heb het idee dat het helemaal geen zin heeft om straks nog een maand naar nice te gaan omdat het ten eerste mijn spaans door de war haalt, en ten tweede kom ik pas in de 3de week er echt in denk ik. Ik vind het heel jammer, maar toch beter. Ik kom nu of een maand eerder terug, of ik blijf een maandje langer in Malaga!
Nou, ik hoop dat ik een beetje genoeg heb verteld, ik moet echt vaker schrijven want dit kan echt niet! Ik ga dit weekend carnaval vieren in ciudad rodrigo. Ik zal er daarna meteen over schrijven!
Hasta la vista! xxx

• 15 Februari 2012 - 14:26

Annabelle:

Ha lieve Diaantje!

Wat leuk om te lezen dat je het zo goed hebt!
    Grappig dat een groot deel van je verslag bestaat uit het schrijven over 'eten eten en nog meer eten'.
    Kan ik me wel in vinden haha;)
    We missen je in ons groepje.
    Als je nou een maand eerder terug komt, kun je de voorstelling van je broertje zien.
    Nee hoor meisje, je moet lekker doen wat goed voor je is.

Geniet geniet!

Veel liefs,

Annabelle

• 20 Februari 2012 - 16:07

Diane Groothuysen:

hee annabellie!
    Haha, je kent me ik hou gewoon van eten eten en nog meer eten! Ik mis jullie ook heel erg! Oh dat is natuurlijk een heel groot voordeel aan terug komen! Ik zal er over nadenken, haha. tot snel!
    xxxx

No comprendo!

02 Januari 2012

Welkom + introductie
Diane

Hallo lezers, Mijn naam is Diane Groothuysen. Afgelopen zomer ben ik geslaagd voor mijn VWO-diploma. Omdat ik nog niet helemaal weet wat voor opleiding ik wil gaan doen (en omdat ik van reizen houd) heb ik besloten om een tussenjaar te nemen en een taalreis te maken. 8 Januari vertrek ik voor 10 weken naar Salamanca, daarna 10 weken naar Malaga en tot slot nog 4 weken naar Nice. Ik heb op deze bestemmingen vijf dagen in de week ongeveer 5 uur school, en daarbuiten hoop ik leuke dingen te gaan doen in mijn vrije tijd. Ik doe dit allemaal via de organisatie Studytravel. Ik heb er ontzettend veel zin in en ik hoop dat ik op z'n tijd wat leuke verhaaltjes over mijn reis voor jullie kan schrijven (en dat ik aan het eind van mijn reis natuurlijk een beetje Spaans en Frans kan). Alvast bedankt voor het lezen en laat gerust een reactie achter! liefs, Diane

Actief sinds 30 Dec. 2011